2019 Ideální čas mít vlastní fitness. 5 důvodů, proč to tak je
Hýčkáte si už dlouho sen o svém podnikání v oboru fitness? Rok 2019 je ideálním časem, kdy by se mohl stát realitou. Přečtěte si, jaké plusy se právě sečetly ve váš prospěch.
Hýčkáte si už dlouho sen o svém podnikání v oboru fitness? Rok 2019 je ideálním časem, kdy by se mohl stát realitou. Přečtěte si, jaké plusy se právě sečetly ve váš prospěch.
5 dobrých důvodů, proč se v roce 2019 stát podnikatelem ve sféře fitness sestavil Miroslav Jirčík, jednatel firmy 3D FITNESS, která má na trhu s kompletními realizacemi v oboru fitness 15 let zkušeností a za sebou desítky úspěšných projektů.
Vejdete se všude
Možnosti, kde realizovat funkční fitness centrum nebo klub se oproti dřívějším letům nesmírně rozšířily. „Můžete mít malinké fitko na vesnici v jedné mistnosti a bude to fungovat. Stejně jako fitko o desítkách čtverečních metrů rozlohy v brownfieldu a také to bude velmi dobře fungovat. Jde především o to dobře zpracovat podnikatelský záměr, svěřit realizaci projektu důvěryhocnému partnerovi, nepodcenit marketing, angažovat do trenérského týmu opravdu odborníky – a stále pracovat na jejich dalším vzdělávání. Ale hlavně je potřeba k tomu všemu vložit nadšení a srdce, pak nemám o osud projektu strach. A my u toho chceme být, je to úžasná energie, takový splněný sen,“ říká Miroslav Jirčík.
Mohlo by vás zajímat: FITNESS NA MALÉM MĚSTĚ
Podívejte se na příklad, jak splněný sen může vypadat:
Otázka pro Miroslava Albrechta, spolumajitele a trenéra:
Dá se Panther Gym skutečně označit za splněný sen? A kde má nápad provozovat vlastní fitko úplný začátek?
Splněný sen to určitě je. A kde je začátek, to bych musel jít trochu víc do historie, takových deset let zpátky. Tehdy jsem začal víc sportovat poté, co mi pan doktor sdělil, že jsem tlustej a jestli budu takhle pokračovat, nedopadne to se mnou dobře. Až tak. (úsměv) To jsem samozřejmě nechtěl – špatně skončit – a proto jsem se pustil do poměrně intenzivního tréninku. Obcházel jsem v rámci svého tréninkového plánu různá fitka a skoro pokaždé mě napadlo „tohle by se dalo dělat líp“ nebo „tohle se zákazníkům asi nelíbí“... Mám totiž vzdělání z oboru marketingu, ve kterém jsem mnoho let působil a tak to klidně můžete brát jako deformaci z povolání (úsměv). Nebyl jsem na to snění o vlastním fitness sám, od začátku jsem se o tom hodně bavil se svým bývalým trenérem, kamarádem a parťákem Alešem Novotným. Dneska podnikáme spolu, jak jsme dlouho chtěli.
Pohyb jako záchrana
Češi se v porovnání s jinými národy v Evropě hýbou jen velmi málo a jsou označování za „lenochody starého kontinentu“. Podle posledního průzkumu Eurobarometru přes 40 % lidí nesportuje vůbec. Kvůli nedostatku pohybu přibývá obézních lidí a zvyšuje se riziko civilizačních onemocnění. Dříve nebo později – a podle nejnovějších odhadů ten čas právě přichází – budou nuceni svůj postoj k pohybu přehodnotit. „Musíme se zachránit a už nám to začíná docházet,“ konstatuje Miroslav Jirčík. Ostatně na toto téma se zaměří hned několik kampaní financovaných z EU. Lidé, kteří podle statistik patří k nejčastějším návštěvníkům fitka – tedy tzv. střední třída – se navíc počítají k nejosvícenějším. Do fitness chodí a chodit budou, zejména jestliže vedle pohybových aktivit naleznou také erudované rady z oblasti životosprávy.
Co možná nevíte: Jako nejčastější důvod, proč Evropané nesportují, uvádí téměř polovina z nich nedostatek času. V Česku je to dokonce polovina lidí. Dobrou zprávou je, že se snižuje počet Čechů, kteří nesportují kvůli nedostatku financí. Zatímco v roce 2013 to uvedlo čtrnáct procent dotázaných Čechů, v letošním roce jen devět procent. Z toho plyne, že jestliže se vám podaří realizovat projekt v dobré docházkové nebo dojezdové vzdálenosti od cílové skupiny, výrazně zvýšíte své šance na úspěch.
Stanete se benefitem
Velice zajímavé možnosti se otevírají na poli firemních fitness. Jestliže jste majitele střední a větší firmy, pak by právě fitness pro zaměstnance mohlo být rozhodujícím klíčem k získání zaměstnanců na zoufale vylidněném pracovním trhu. „Firmy přemýšlejí, jaké benefity nabídnout svým zaměstnancům, aby si udrželi kvalitní lidi nebo je přetáhli od konkurence. A vlastní firemní fitness je třeba v zahraničí běžným benefitem. U nás se to teprve rozjíždí a zase. My u toho chceme být. Doufám, že se dočkám toho, co jsem viděl z okna, když jsem žil v Londýně – fitka na všechny světové strany, jak v nich cvičí zaměstnanci o poledních pauzách, před prací nebo po ní. Mám radost, že jsme v roce 2018 několik takových firemních fitness realizovali a další projekty jsou rozpracované.“
Podívejte se, na příklady realizací firemního fitness:
Nejsou stroje jako stroje
V roce 2019 jsou fitness trenažéry v bodu, o kterém si klienti fitek i trenéři ještě před několika lety mohli nechat jen zdát. Miroslav Jirčík přiznává, že sám strojům kdysi nevěřil. „Jako absolutní fanda funkčního tréninku jsem si říkal, že za pár let budou pasé. Nevěřil jsem, že když TRX nebo Total Gym fungují tak, jak fungují, tak budou lidi chodit cvičit izolované partie na stroj. Ale šli jsme do toho a ukázalo se to jako správné rozhodnutí. On totiž není stroj jako stroj. Matrix jsou dokonalé „mašiny“, které patří do 21. století nejen tím, jakou nabízejí úroveň tréninku a jak designově vypadají, ale také tím, jak obrovské množství informací o tréninku dokážou poskystnout díky svému softwaru. Matrix bych si vybral znovu, protože je to bez diskuse nejrychleji rostoucí firma v oboru na světě, dělá kvělitní práci a jsou tam skvělí lidé. Investují do technologií a technického zpracování.“
Podívejte se, co například umí Matrix:
Ekonomika na vaší straně
Příznivý výhled vývoje ekonomiky pro období do konce roku 2019 trvá, přestože podle nové prognózy České bankovní asociace (ČBA) se očekává určité zmírnění dynamiky růstu. Začínající podnikatelé mohou využít celé řady bankovních produktů. Jejich zajímavé srovnání najdete například ZDE.
„Otázku řešení financování našim klientům vždy pomáháme zvládnout a díky našim zárukám a kontaktům se často podaří úspěšně překlenout i zdánlivě bezvýchodné situace. Je ale potřeba neváhat zvednout telefon a zavolat nám. První schůzka je vždycky nezávazná.“
Lidé navíc podle odborníků budou v roce 2019 ochotni utrácet (což se týká i sektoru služeb, do kterého fitness patří). Server bankovnictvionline.cz uvádí: „Rychlý růst reálných příjmů domácností, podpořený nízkou nezaměstnaností a optimistickým sentimentem, podpoří dynamiku soukromé spotřeby, která tak nadále zůstane významným činitelem ekonomického růstu.“