Boutique fitness: 10 věcí, které nesmí vašemu fitku chybět, pokud chcete klientům poskytnout atraktivní a originální zážitky
Boutique fitness představuje jednu z nejvíce vzrušujících a ziskových záležitostí, které za několik posledních desetiletí otřásly fitness průmyslem. Posílá skvělou zprávu všem malým, středním a začínajícím provozovatelům fitness a usnadňuje rozhodování investorům. Jak se ale k oné revoluci mohou připojit majitelé a manažeři klasických posiloven, které stále fungují po staru?
Boutique fitness představuje jednu z nejvíce vzrušujících a ziskových záležitostí, které za několik posledních desetiletí otřásly fitness průmyslem. Posílá skvělou zprávu všem malým, středním a začínajícím provozovatelům fitness a usnadňuje rozhodování investorům. Jak se ale k oné revoluci mohou připojit majitelé a manažeři klasických posiloven, které stále fungují po staru?
Tedy ti, kteří se nechtějí nechat převálcovat módní vlnou, jež by se v případě jejich opožděné či nulové reakce mohla stát jejich zkázou…
Nicole Joyce, známá fitness expertka, copywriterka a novinářka, je přesvědčena o tom, že téměř každý fitness klub je schopen zařídit se tak, aby svým klientům mohl poskytnout onu dnes tolik žádanou butik zkušenost. V duchu tohoto přesvědčení nabízí několik praktických rad, jak to provést.
- Jak na konkurenci?
Provozovatelé středně velkých podniků cítí velký tlak ze strany konkurence. Právě oni jsou totiž touto módní vlnou zasaženi nejvíce. Právě oni totiž mají nejvíce práce s otázkou ziskovosti butik konceptu.
- Jak zajistit dostatek pravidelných členských poplatků tak, aby tyto poplatky byly pro členy přijatelné a aby zároveň fitcentru zajistily odpovídající zisk?
- Jak zařídit, aby klientů přibývalo a aby zůstávali?
- A jak se pojistit proti jejich případnému úbytku?
Pokud i vás trápí takové otázky, pak vězte, že jedinou cestou k získání a zachování věrné klientely je maximální přizpůsobení se potřebám spotřebitelů. Protože když u vás nenajdou to, co hledají, mohou jít jinam. A věřte, že oni půjdou. Vaším úkolem je tedy přijmout takový koncept a cenový model, který bude lákavější než to, co nabízí konkurence.
Butik není o velikosti
Butik koncept bývá obvykle spojován s omezeným prostorem start-up podniků a dalších drobných provozoven. Samotné slovo boutique, přejaté z francouzštiny, pochází z 18. století a jeho původní význam je malý obchod. Jak zkušenosti ukazují, tak významově se však mnohem více, než slovu petite, tedy malý, blíží slovu exclusif, tedy exkluzivní. Butik fitness je tedy spíše o exkluzivitě než o prostoru. Ona domnělá malost představuje jen jakousi berličku pro menší provozovny, které si větší prostor zkrátka nemohou dovolit.
Význam sociálního aspektu
Butik fitness se také týká významné změny v chování spotřebitelů a jejich výdajů – těm najednou nejde pouze o pohyb, ale stále více se dožadují i sociální zkušenosti a zážitků, které právě může poskytnout pouze butik. To pro vás, jako majitele či manažery fitcentra, znamená, že byste měli využít vybavení různých tvarů a velikostí, abyste vytvořili prostředí nejen příjemné, ale i atraktivní.
Zjistěte, jak ukojit spotřebitelské touhy, a vytvořte podle toho svou vlastní verzi butik úspěchu. I tady, stejně jako všude jinde, totiž platí, že originalita se cení nejvíce. Protože co je originální, je jiné. Co je jiné, to je zajímavé. A co je zajímavé, to se prodává. V tom tkví filozofie dnešní doby. Řiďte se jí a máte vyhráno.
Jak tedy uzpůsobit svou tělocvičnu tak, aby mohla začít těžit z butik trendu?
A nyní prakticky. Zajímá vás, co v této věci radí Nicole Joyce? Pokud ano, čtěte dál. Najdete zde 10 faktorů, které vaši butik strategii dovedou k úspěchu. Poraďte se s odborníky z 3D FITNESS a nechte si postavit fitness na klíč.
1. Vynikající trenéři
Budete potřebovat odborné znalosti vášnivých znalců, kteří jsou nejen vysoce kvalifikovaní, ale i zapálení pro věc. Právě oni se stanou významnou konkurenční výhodou. Nechte se inspirovat v akademii 3DFA.
2. Kvalitní personál
Nepodceňujte ani výběr dalšího personálu – není jedno, kdo bude tím prvním, s kým se klienti po příchodu do fitka potkají. Investujte čas a peníze do výběru, vzdělávání a udržení všech svých zaměstnanců, nejen instruktorů. Tato investice se vám několikanásobně vrátí. Uvidíte sami.
3. Využijte svou polohu
Pokud se vaše provozovna nachází na dobře dostupném místě, vytěžte z této skutečnosti maximum pro výdělek a zisk. I výhodná poloha vás může výrazně zvýhodnit před konkurencí, která se třeba nachází v těžko dostupných místech.
4. Vybudujte komunitu
Snažte se dát dohromady lidi, kteří podobně smýšlejí a mají stejné nadšení pro jednu věc – fitness a práci s tělem a jeho pohybem. Podporujte spojení takových jedinců a postavte své fitko na sociálním aspektu – budujte vědomí jedné velké rodiny, která má mnoho společného a podrží se, když je třeba. Pořádejte společné akce, jako jsou fitness víkendy, semináře, školení, nebo sportovní celodenní události typu maratonů, nebo kempů.
5. Jděte s dobou a investujte do sociálního marketingu
Sociální média dnes představují oblíbený způsob propagace a reklamy. A není divu – s nimi je to poměrně levné a snadné. Využijte jich a společně s mobilními technologiemi lákejte na svou stranu stále více příznivců. Registrujte, sdílejte a lajkujte!
6. Dejte na frak byrokracii
Pro majitele větších provozoven bude potencionální překážku v realizaci butik konceptu představovat byrokracie. Úspěch butiku se opírá o rychlou odezvu a svižné myšlení. Proto nedovolte, aby váš podnik držely v pozadí vrstvy dokumentů čekajících na podpis. Jednejte – rychle, pohotově a inteligentně.
7. Staňte se lídrem
Naučte se přemýšlet jako lídr skutečné fitness komunity. Koncept butik mimo jiné velmi těží právě z kmenové mentality – dejte si práci s vybudováním silné ideologie, která osloví potencionální členy. Vžijte se do role svých klientů a zamyslete se nad tím, co by vás přimělo stát se součástí takové skupiny. Vytvořte centrum, které bude ve vaší lokalitě zcela jedinečné. Přeneste své fitness sny v realitu .
8. Zaměřte se
Zacilte své úsilí jedním směrem a neustále pracujte na jeho zlepšování, zefektivňování jeho činnosti a zatraktivňování jeho formy pro klienty. Síla butik fitness spočívá v tom, že nabízí jednu věc a dělá to moc dobře.
Zařiďte, aby si lidé vaše fitko spojili s určitou specialitou, kterou buď jako jediní nabízíte, nebo jste v ní zkrátka široko daleko nejlepší. Na této specialitě v konečném důsledku můžete postavit vše ostatní. Nezáleží na tom, zda to bude specifický druh cvičení, vybavení, nebo schopný trenér. Pracujte na maličkostech, které vás v očích klientů učiní výjimečnými.

9. Poznejte své zákazníky
Přemýšlejte o svých stálých i potencionálních zákaznících a zajímejte se o to, co si přejí a co potřebují. Pravidelně dělejte vlastní průzkumy – ať už prostřednictvím online či papírových dotazníků, nebo hovorů. Zjistěte, jak můžete nabídku vašeho klubu vylepšit, co můžete změnit, co udělat jinak. Zeptejte se, za jaký druh nových zkušeností by byli ochotni zaplatit. Přizpůsobte jim koncept svého fitka přímo na míru a buďte si jistí, že vás budou milovat.
10. Jděte do toho!
Poslední a nejdůležitější bod. Přestaňte se bát to zkusit a vrhněte se do toho po hlavě. Nebo se chcete jednoho dne probudit s lítostí pramenící z toho, že jste neudělali něco, co jste udělat chtěli? Chtěli a dokonce mohli?
Zakažte si používat slovo nemůžu. Neexistuje nemůžu, jen nechci.
Obrňte se proti selhání a učte se, naslouchejte, přizpůsobujte se. Buďte obezřetní, flexibilní, inovativní a otevření novým změnám. Spolupracujte s námi.