ISPO Mnichov 2020 představil zajímavé novinky
Na konci ledna se v Mnichově opět konal vyhlášený veletrh ISPO Mnichov 2020, kterého jsme se taktéž účastnili a přinášíme vám z něj zajímavé novinky.
Na konci ledna se v Mnichově opět konal vyhlášený veletrh ISPO Mnichov 2020, kterého se účastnilo i 3D FITNESS. Co je tedy ve fitness nového? Přinášíme vám zajímavé novinky.
Na letošním ISPO se představili vystavitelé z různých koutů světa a ukázali novinky i vize, které budou příštích 10-15 let vládnout sportovnímu sektoru, outdooru i fitness. A o tom, že budou opravdu pestré není pochyb.
O jakých megatrendech je řeč?
-
MOBILITA
-
DIGITALIZACE
-
NEO-EKOLOGIE
"Být aktivní. Být zodpovědný. Být kreativní. S pomocí těchto tří hesel nabídl ISPO Mnichov 2020 jedinečné pohledy do budoucnosti sportovního průmyslu," říká Miroslav Jirčík, jednatel 3D FITNESS.
MOBILITA A DIGITALIZACE
O slovo se hlásí i digitalizace a mobilita prezentované například (e)koly budoucnosti, jejichž role bude nabírat na důležitosti: na jedné straně by měly zásadně změnit městskou mobilitu, na straně druhé vytvářejí tzv. „inteligentní mobilitu“, která kombinuje sport a udržitelnost.
NEO-EKOLOGIE A CIRKULÁRNÍ EKONOMIKA
Zejména textilní průmysl vstupuje do fitness prostoru se zcela novou a jedinečnou nabídkou, a připravuje tak živnou půdu pro tzv. neo-ekologii charakterizovanou inovativními a inteligentními technologiemi. Ty dávají vznikat oblečení, které je vysoce funkční a zároveň ekologicky udržitelné.
Hlavní slovo zde má vývoj udržitelných funkčních vláknin a bio vláken, ale i výroba z čistě recyklovaných či recyklovatelných materiálů.
Produktem roku ISPO Award se například stala běžecká obuv Condor od francouzské značky Veja, která je z 53% vyrobená z přírodních či recyklovaných materiálů, jako je cukrová třtina, banánový olej a rýžový odpad.
Běžecké boty Condor od značky Veja získaly ocenění ISPO Award.
"URBAN OUTDOOR" zpět k přírodě
Kromě toho se objevují i zajímavé změny v hlavním trendu „Urban Outdoor“. Ten vznikl z touhy po přírodě a její integraci do měst v co nejvyšší možné míře. Je synonymem udržitelnějšího životního stylu. Urban Outdoor se stal skutečným obchodním hitem, který neustále nabývá na popularitě.
Zde v kategorii ISPO Award Urban Lifestyle získala prestižní ocenění sportovní značka a stálice Adidas, která ovládla rovnováhu mezi funkčností a módou a představila materiál Anorak. Ten kombinuje právě funkčnost a udržitelnou výrobu z recyklovaného plastového odpadu z oceánů.
APLIKACE AWAYCO
V segmentu Propojené sporty získal prvenství americký start-up „Awayco“, který se rozhodl trvale vyřešit plýtvání a nadměrnou spotřebu. Ve své aplikaci integroval 20 000 vysoce kvalitních kol, zimních sportů a surfařského vybavení na více než 150 místech. Skrze aplikaci si zákazníci vyberou, zarezervují a zaplatí, co chtějí, a prodejci vše, co je potřeba vyřeší rovnou přes síť – tedy online.
V osmnácti ohromných halách si každý přišel na své. I my jsme navštívili některé z našich partnerů a zjišťovali, co je u nich nového. A nebylo toho málo. Co vám budeme povídat, přes to, že veletrh ISPO je zaměřený především na domácí fitness a outdoor, je účast vždy velkým zážitkem.
foto: www.ispo.com