Jak přilákat na fitness web co nejvíce klientů?
Jste osobní trenér a živíte se tím, že pomáháte klientům dosahovat stanovených cílů z fitness oblasti? Ale co když jejich seznam není dlouhý? Nebo hůř. Co když najednou přijdete o významné množství cvičenců a spolu s nimi i o příjmy, které vám oplátkou za služby poskytují? Odpovědí je dobře strukturovaný web.
Jste osobní trenér a živíte se tím, že trávíte většinu dne s klienty, kterým pomáháte dosahovat stanovených cílů z fitness oblasti? Ale co když jejich seznam není dlouhý? Nebo hůř. Co když najednou přijdete o významné množství cvičenců a spolu s nimi i o příjmy, které vám oplátkou za služby poskytují?
Odpovědí je dobře strukturovaný web. Skutečně. Protože právě to je místo, kde můžete ukázat, kdo jste a co dokážete. Zvýrazněte své přednosti a řekněte lidem otevřeně, proč by si měli vybrat právě vás v sekci „O mně“. V ní by neměly chybět informace o dosaženém vzdělání, certifikace, předchozí zkušenosti a ideálně i reference klientů či lidí, s nimiž jste profesně spolupracovali.
Blogujte
Určitě znáte nějaké vychytávky, které vás odliší od jiných vrstevníků. Napište o nich do vlastního blogu. Jednak si sami srovnáte myšlenky a utvrdíte se v tom, že jste skutečně dobří a také si získáte důvěru stávajících i potencionálních klientů. Prokažte například své odborné znalosti z oblasti domácího tréninku a poraďte lidem, jak šikovně a úsporně postavit domácí posilovnu, jak využít pro cvičení i malý prostor, jak použít jako pomůcky pro trénink běžné předměty každodenní potřeby nebo jak si objednat služby trenéra, který za nimi přijde až domů… Třeba zrovna vás.
Sdílejte své nápady
Ujistěte se, že na vašem blogu jsou jasně viditelná tlačítka umožňující sdílení obsahu. Nápady mají větší sílu, když se sdílí. Čím více lidí se o vás doslechne a dočte, tím lépe pro vás. A neomezujte se pouze na blog. Buďte tam, kde jsou i vaši klienti. Staňte se hvězdou facebooku, instagramu a Twitteru. Posílejte tipy na nejlepší cviky na břišní pekáč, sdílejte tréninková videa, foťte fotky správného provedení jednotlivých cviků na určité svalové partie.
Ukažte své reference
Lidé se často rozhodují na základě doporučení někoho jiného. A často jej ani nemusí osobně znát. Stačí, že se jedná o někoho, s kým sdílí společné cíle a představy. Pokud na svých stránkách zveřejníte pochvalné reference od spokojených klientů, otevíráte si téměř automaticky dveře ke spoustě dalších. To platí i o výsledcích společné práce. Domluvte se s klienty a pokud jim to nebude vadit, zveřejněte, jakých výsledků jste dosáhli. Oblíbené jsou například fotky před a po. Lidé kupují především očima. Pamatujte na to. Patrná vizuální změna je vaší vstupenkou do světa plného nových klientů.
Rozšiřte svůj profesionální záběr
Neusínejte na vavřínech a neustále se vzdělávejte v oblasti, jíž se profesně věnujete. Nechte si poradit od zkušenějších kolegů, navštěvujte semináře a školení, nebojte se zkoušet nové věci a prověřovat neprověřené metody (nejprve na sobě, samozřejmě). A opět o tom dejte lidem vědět. Dejte si ovšem pozor na to, aby se vaše celoživotní vzdělávání neslo v duchu „renesančního člověka“ a ne vše-ználka, který umí všechno, ale nic nedělá pořádně, protože toho má tolik, že nestíhá.
Nestraňte se kolegů, neberte je jako konkurenci, ale jako přátele. Připojte se k trenérské online komunitě, raďte si navzájem, povzbuzujte se, inspirujte se, sdílejte si vzájemně relevantní obsah na sociálních médiích.
Buďte otevření
Když mluvíte o své kvalifikaci v sekci „O mně“, nebojte se také mluvit o všem, co nabízíte, v sekci „Služby“. Zveřejněte zde veškeré informace týkající se toho, co nabízíte. Sem patří lekce, které kde vedete, hodiny, v nichž jste dostupní na telefonu, na mailu, ceny, objednávkové formuláře, způsob, jakým probíhá první konzultace a následně i další, jaké nabízíte programy, jak s klienty komunikujete apod. Nebojte se ani e-shopu. Vytvořte si vlastní značku a udělejte z klientů svou chodící reklamu. Nabídněte jim oblečení, shakery a další praktické pomůcky, které jim zpříjemní cvičení.
Dejte návštěvníkům důvod se vrátit
Navnaďte je a dávkujte jim informace postupně s tím, že to nejzajímavější si necháte na příště. Každý článek zakončete tím, o čem bude pojednávat ten další a na co se mohou těšit. Pořádejte ankety, soutěže o drobné ceny, vytvořte vlastní online komunitu a krmte své klienty kvalitní dávkou duševní stravy, která je stejně důležitá, jako ta, co živí tělo. Umožněte jim přihlásit se mailem k odběru novinek, které souvisejí s vámi a s vaší činností.
Nejlepším přítelem je doporučení
Pro každého profesionála neexistuje lepší reklama než spokojený zákazník. Nejlepší proto je, když se k vám noví klienti dostávají na základě doporučení klientů stávajících. Když někdo něco dělá dobře, většinou to vede k dobrým výsledkům. Svou práci jistě dobře děláte. Začněte proto stejně přistupovat i k webovým stránkám a uvidíte, že řady klientů se rozšíří.
Nejprve zvýrazněte charakter a specifičnost své práce, vysvětlete lidem, proč zvolit právě vaše služby. Blogujte své odborné znalosti, prodejte je chytře. Povzbuďte čtenáře, aby je sdíleli prostřednictvím sociálních sítí a aby o vás napsali pochvalné recenze. Udržujte kontakty s dalšími profesionály a vzájemně se podporujte v reálném i online světě. Připojte se k adresářům, které shromažďují profesionály, abyste usnadnili vyhledávání a zobrazování svých webových stránek. Řekněte klientům jasně a přesně, co nabízíte, aby hned věděli, co mohou očekávat. Motivujte je k návratu. Dejte jim něco, co jinde nenajdou. A pamatujte, že žádné podnikání se nerozjede zázračně přes noc. Chce to sílu, píli a vytrvalost a dobré webové stránky jsou tím, co pomůže.